Co dělá copywriter? Copywriter dělá co ho napadne, ale s tužkou ...
ÚVOD - SLUŽBY - TVORBA - COPYWRITING - COPYWRITER - CO DĚLÁ COPYWRITER
Obecně se má za to, že osoba označená jako Copywriter je profesionální textař, který píše texty pro reklamní účely, plní obsah webových stránek, zpracovává tiskové zprávy, vytváří a publikuje PR články, navrhuje textový obsah katalogů a věnuje se návrhům sloganů a názvů produktů, služeb a pod.. Copywriteři jsou zpravidla zaměstnáni (nebo jsou jako copywriteři na volné noze) jako kreativci v reklamních agenturách a větších webdesignérských a marketingových firmách.
Copywriter vyrábí kvalitní obchodní texty
Copywriter vytváří poutavé, leč pravdivé texty, které probouzejí zájem a prodávají služby nebo produkty dle přání zadavatele / zákazníka. Copywriter prodává prostřednictvím textového sdělení, často o rozsahu pár slov. Copywriter odpovídá za obsahovou, stylistickou a emotivní stránku marketingového sdělení. Copywriter musí sledovat současné moderní trendy, ale zároveň znát odvěká pravidla, která se s mí porušit jen v odůvodněných případech.
Co musí správný copywriter?
#1 Copywriter musí dokonale ovládat jazyk, ve kterém zpracovává svá zadání, a to včetně všech výjimek, pravidel, jazykových nuancí a stylizací. Není snad nic horšího, než když Copywriter naseká do svého reklamního "copy" mraky chyb a ani to neví! Ano, někdy schválně myšlený překlep nebo stylizační chyba může přinést ovoce, ale musí to být s rozmyslem copywritera.
#2 Copywriter se musí vzdělávat.
#3 Copywriter musí naslouchat.
Jak se stát Copywriterem?
Na začátku "musí / by mělo být" přání: Chci se stát copywriterem! A pak to jde už samo ... Stačí jen:
a) Hodně toho přečíst
b) Hodně toho napsat
c) A nakonec se vhodně prodat!