Krok za krokem - firemní marketing krůček za krůčkem
ÚVOD - KROK ZA KROKEM
***
Ačkolik možná máte rádi populární sitkom Krok za krokem o jedné poblázněné rodince, zde se chceme věnovat něčemu zcela jinému.
Krok za krokem si vezmeme firemní Marketing. Jednotlivé kroky si popíšeme. Až spolu budeme mít jednání, snadno si pak můžeme říci na kterém kroku překračujete anebo jaký krok váháte učinit.
Pokud podnikáte desítky let nebo právě začínáte, s velkou pravděpodobností se v krocích poznáte. Je také možné, že patříte mezi malou výjimku, která některé kroky nepotřebuje, a proto je přeskočila. Další možnost je, že jste nějaký krok nevyzkoušel, ale zdá se, že to funguje. Máte však jistotu, že kdybyste krok vyzkoušel (a třeba jen lépe), byl byste nyní už někde jinde? Dál? Na lepší pozici?
#1: ROZHODNUTÍ - CHCI PODNIKAT
Ať toto rozhodnutí padlo včera nebo před lety, padnout muselo. A nebo váháte zda se osamostatnit a podnikat sám na sebe. Ano, podnikatel se má ... tak jak si zaslouží. Někdy lépe. Někdy hůře. Někdy ani nezvládá na otázku jak se má odpovědět. Pracje sám na sebe. Buď sám nebo s někým. Možná má pod sebou desítky i stovky lidí za které má zodpovědnost. Má však jednu výhodu a tou je, že se může zpravidla rozhodovat sám za sebe.
#2: ROZVAHA - JAK PODNIKAT
Pokud máte jasno v jakém oboru chcete podnikat, je to o trochu lehčí. Možná za výběrem stojí škola, současná nebo bývalá práce, rodina, rodiče a její zvyky. Každopádně se musíte rozhodnout, jak do podnikání skočíte. Přeci tak neučiníte po hlavě (jako většina)! Velká otázka je jakou formou chcete podnikat. Chcete být živnostník nebo rovnou založíte společnost? Máte vstupní kapitál nebo aspoň našetřených pár korun. Plánujete prodat obraz po babičce z půdy nebo zlaté zuby po dědečkovi z vitríny? Zatím to byla spíše ekonomika než marketing. Ten přichází na řadu nyní ...
#3 - SEN - KDO BUDOU MOJI ZÁKAZNÍCI - ZÁKAZNICKÉ DILEMA
Podnikat nejde bez druhé strany. Tu tvoří zjednodušeně řečeno zákazníci. Kdo tedy bude zákazníkem plnící bankovní účty podnikatele? A už začínáme čím dál více přemýšlet. Je jasné, že vliv na tom má obor podnikání. Budu li stavět vysoká vedení mezi obcemi, asi to nebude soused z činžáku o patro níže. Pokud tedy tento soused nesedí na Ministerstvu pro místní rozvoj a podobně. Kdo tedy bude mým zákazníkem? Budou bohatí? Budou mít domy? Budou nakupovat opakovaně nebo jen jednorázově? Budou to vlivní můži nebo paničky vlivných mužů? Budou o obchodě rozhodovat děti? Otázek je mnoho a těch správných možná ještě asi více. Chce to si sednout a ve fázi příprav si dát opravu hodně záležet. Většině klientům doporučuji vytvořit si myšlenkovou mapu a nebo klidně i Situační SWOT analýzu.